top of page

Kuvastaako sun logo juuri sinun yritystäsi? Kannattaako logon tekeminen itse?


Graafinen ohjeisto logolle: Logo, värit, fontit ja esimerkit logosta käytössä

Kuvastaako logo juuri sinun yritystäsi? Kannattaako logon tekeminen itse?

Jälleen vastaan tuli instagram tili, jonka sisältö aivan ihanaa, persoonallista ja värikästä, mutta logo hyvin yksinkertainen ja täysin mustavalkoinen. Ihana tili ja ihanaa sisältöä, mutta logo jonka pitäisi lisätä luottamusta ja kiinnostusta tutustua yritykseen lisää, pilasi koko tunnelman.


Itse tehty logo on usein vain kivan näköinen

Logo voi olla hieno, mutta sen täytyy myös kertoa sun yrityksestä. Ainankin, jos haluat antaa yrityksestäsi luotettavan ja oikeanlaisen kuvan. Pelkkä "kiva logo" ei riitä, kun halutaan vahvistaa yrityksen brändiä, erottua joukosta ja saada tuloksia markkinoinnista. Logon tekeminen itse ei ole kovin kannattavaa, koska usein unohtuu se olennainen eli kenelle ja miksi se logo on tehty.


Kun logo ei ole yhtenäinen yrityksesi sisällön kanssa:

  • Yrityksesi viesti on sekava

  • Et herätä kiinnostusta, tai kiinnostus herää ihan väärässä kohderyhmässä

  • Et kasvata luotettavuutta sinun ja potentiaalisten asiakkaidesi välille

  • Hukut massaan etkä saa tuotua esille omia erottautuvuus tekijöitäsi

Yleisimmin Canvan valmispohjilla tehty logo on juuri tälläinen. Se on logo, joka ei millään tavalla kuvasta just sun yritystä eikä se erotu muista.

Välillä on hyvä pysähtyä miettimään kuvastaako sun logo juuri sinun yritystäsi.

Tässä muutama apukysymys siihen:

  • Kuvastaako logossa käytetyt värit sun yritystä?

  • Näkyykö arvosi myös logossa?

  • Näyttääkö minun yritykseni tältä?

  • Onko logossasi ja julkaisemassasi sisällössä (kuvissa) jotain samaa?


Tunnistatko oman yrityksesi tästä? Mitä asialle sitten voisi tehdä?

Logon uudistus muun ilmeen mukaiseksi tai muun ilmeen muutos logoon sopivaksi auttaa. Näistä ensimmäinen on ehdottomasti järkevin ja edullisin vaihtoehto. Koko muuta ilmettä on turha lähteä uudistamaan ainakaan täysin, jos se toimii ja on muuten yhtenäinen.


Logo ja visuaalinen ilme on olennainen osa toimivaa ja tuloksellista markkinointia.


Muista myös seurata somessa:




bottom of page