top of page

5 Tapaa hyödyntää Instagramin kiinnitettäviä julkaisuja



Onko Instagramin kiinnitettävät julkaisut sulle tuttuja? Tässä blogipostauksessa haluan kertoa sulle mitä nämä oikein ovat ja kuinka hyödynnät tätä Instagramin ominaisuutta mahdollisimman hyvin omalla tililläsi.


Mitä ovat kiinnitettävät julkaisut?

Kiinnitettävät julkaisut ovat ihan tavallisia Instagram julkaisuja (joko kuvia tai videoita). Kun julkaisun kiinnittää, se näkyy ensimmäisenä profiilissasi. Uudet julkaisusi näkyvät siis vasta kiinnitettyjen julkaisujen jälkeen. Voit kiinnittää enintään kolme julkaisua. Kiinnittämällä julkaisuja voit siis nostaa esille niitä asioita, joita haluat profiilissasi vierailevan ensin näkevän.


Miten julkaisuja voi kiinnittää?

Ensinnäkin haluamasi kuva (tai video) tulee olla julkaistu. Sen jälkeen voit painaa julkaisun oikeassa ylälaidassa olevaa kolmea pistettä ja valita "kiinnitä profiiliisi". Julkaisujen kiinnitys järjestys tapahtuu oikealta vasemmalle eli jos kiinnität kolme julkaisua ensimmäinen kiinnittämäsi julkaisu on oikealla ja uusin vasemmalla.


5 Tapaa hyödyntää Instagramin kiinnitettäviä julkaisuja

Julkaisujen sisältö voi vaihdella ihan laidasta laitaan eikä kiinnitettävien julkaisujen käyttöön ole yhtä ja oikeaa tapaa. Tässä sinulle kuitenkin 5 erilaista tapaa hyödyntää näitä julkaisuja.


Näissä esimerkeissä olen halunnut käyttää kuvituksena yhtenäistä "palapeli" -julkaisua. Eli sama kuva jatkuu läpi kaikkien kolmen julkaisun. Näin julkaisut hieman erottuvat muusta sisällöstä ja ovat myös yhtenäiset keskenään. Palapelijulkaisuja voi toteuttaa esimerkiksi Canvalla. Mä en ole sitä vielä kokeillut, koska käytän Canvaa niin vähän. Jos kuitenkin haluat päästä itse kokeilemaan niin tässä videossa esimerkki siitä miten tehdä palapelijulkaisu Canvalla. Mä mielelläni myös teen näitä ja jos haluat saada itsellesi yrityksesi näköisen ja



1. Sinä ja yrityksesi?

Esittele itsesi ja yrityksesi. Sinun ja yrityksesi esittely on hyvä löytyä helposti profiilistasi. Kohokohdissa voi hyvinkin olla omat pallot vielä esittelyä varten, mutta et voi esitellä itseäsi liian monesti. Molemmissa voit vielä kertoa hieman eri asioita itsestäsi. Kiinnitettäviin julkaisuihin kertoisin ne kaikista tärkeimmät ja yleisimmät tiedot. Tarinoissa ja kohokohdissa voit helposti kertoa enemmän ja yksityiskohtaisemmin. Tähän tapaan olen myös itse päätynyt. Omani olen otsikoinut (vasemmalta oikealle): - Miksi valita Värifilmi? - Mitä palveluita Värifilmi tarjoaa? - Tervetuloa tutustumaan minuun yrittäjänä! Tarinat kiinnostavat aina joten esimerkiksi tarina yrityksen nimen takana voisi olla myös yhdessä. Myös tarkempi palveluesittely tai hinnasto voisi olla tässä heti näkyvillä.



2. Mieleenjäävä logo!

Käytä yrityksesi logoa. Logo viestii usein esimerkiksi yrityksen arvomaailmasta ja tavoista toimia. Se voi kertoa myös yrityksen persoonasta ja kohderyhmästä sekä on myös yleistä, että logosta ilmenee yrityksen toimiala. Miksi et siis kertoisi tätä kaikkea yrityksestäsi käyttämällä logoa ja kasvattamalla samalla logon tunnettavuutta.

Tämän kuvan pohjalta kertoisin kuvatekstissä terapiapalveluista, valmennuspalveluista ja yrityksestä/yrittäjästä.



3. Suosituimmat/uusimmat tuotteet ja palvelut

Esittele yrityksesi myydyimmät tai uusimmat tuotteet sekä palvelut. Tässä esimerkissä on esitelty kolme uutuutta verkkokaupassa. Kuvatekstissä voi sitten tarkemmin kertoa vaikka tuotteen tiedoista sen materiaaleista ja suosittelen kertomaan myös tuotteen hinnan.



4. Tarjous tai alekoodi

Kerro ajankohtaisesta tarjouksesta tai jaa alekoodi. Tässä ehdottomasti kuva on enemmän pääosassa kuin kuvatekstit. Kuvateksteihin laittaisin itse ehkä vain tiivistelmän mikä alennus, mitä se koskee ja miten alennuksen saa eli esim. alekoodi tai "tilaa uutiskirje" yms.



5. Mainosta tulevaa tapahtumaa

Jaa esim. tapahtuma juliste ja mainosta tulevaa tapahtumaa. Tässäkin kuvalla on selkeästi suurempi merkitys, mutta kuvateksteissä voisi hyvin kertoa vaikka tarkempia tietoja tapahtumasta, ilmoittautumis ohjeista ja miksi tapahtumaan kannattaa osallistua. Jos tapahtumaa on järjestetty useammin niin tietysti palautteet aiemmilta osallistujilta varmasti myös kiinnostaa.


Siinä oli viisi erilaista tapaa käyttää kiinnitettäviä julkaisuja. Näitä olisi helposti myös lisää, joten kerro ihmeessä jos haluat myös toisen osan. Sen voit kertoa helposti painamalla alla olevaa sydäntä tai jättämällä kommentin. Aiotko sä kokeilla jotain näistä?


1 kommentti

댓글 1개


Värifilmi Mimmi M
Värifilmi Mimmi M
2023년 2월 28일

Aiotko sä kokeilla jotain näistä?

좋아요
bottom of page