5 asiaa, jotka tekee sun Instagram-profiilista kiinnostavan (ja saa ihmiset seuraamaan!)
- Värifilmi Mimmi M
- 24.2.
- 2 min käytetty lukemiseen

Jos sun Instagram tili olisi tavallinen kivijalkakauppa, niin Instagram-profiili olisi sen näyteikkuna. Jos se ei herätä kiinnostusta sekunnissa, ihmiset kävelee ohi – ja sitä me ei haluta.
Onneks pienellä ilmeen kirkastuksella voit tehdä profiilista sellaisen, että ihmiset haluaa jäädä ja seurata sua.
Tässä tulee 5 asiaa, jotka tekee sun Instagram-profiilista heti kiinnostavamman!
Huomiota herättävät profiilikuva & nimi
Ensivaikutelma syntyy sekunneissa, ja sun profiilikuva + nimi on ensimmäinen asia, jonka ihmiset näkee. Kuvan tulis olla selkeä mieluiten kasvokuva, jossa näkyy sun persoona jotenkin. Nimessä (se teksti siinä kuvan vieressä) olis hyvä olla sana, jolla sun palveluita etsitään sekä mieluiten myös sun oma nimi.
Bio, joka kertoo heti, mitä teet ja kenelle
Nyt kannattaa unohtaa kaikki ympäripyöreet kuvaukset ja kirjoittaa selkeä kiinnostava tiivistelmä siitä mitä sä pystyt seuraajillesi tarjoamaan. Siitä pitää heti tulla ilmi miksi sua kannattaa seurata! Muista myös CTA eli selkeä toimintakehote (Esim. ”Varaa aika tästä”).
Linkki, joka vie just sinne, mihin haluat tulevat asiakkaat ohjata
Älä jätä hyödyntämättä linkkejä! Ohjaa suoraan tärkeimpään paikkaan – oli se sitten ajanvaraus, myyntisivu tai ilmainen opas. Vaikka sä voit lisätä profiiliin jopa 5 linkkiä, mä suosittelen käyttämään vain yhden, joka vie just sinne mitä sä haluat seuraajan tekevän ensin. Mitä enemmän tarjoat vaihtoehtoja, sitä todennäköisemmin sun seuraaja ei klikkaa mitään.
Nimetyt kohokohdat
Kohokohtiin kannattaa laittaa olennaista ajankohtaista tietoa susta ja sun palveluista. Äläkä unohda nimetä niitä. Nään ihan liian usein tilejä joissa on kymmenen erilaista kokonaisuutta otsikolla "kohokohta", mikä ei sitten kerro yhtään mitään siitä sisällöstä. Käytä lyhyitä nimiä, jotka näkyy kokonaan ja kertoo mitä kohokohdasta löytyy. Esim. "palvelut" tai "Oma nimi".
Muista vaihtaa niihin myös sopivat kansikuvat.
Visuaalisuus ja fiidi (Se kaikista tärkein, joka saa seuraamaan)
Feedin (eli se ruudukkonäkymä sun profiilissa) ei tarvii olla täydellinen, mutta yhtenäinen tyyli tekee sun profiilista kiinnostavan. Yhtenäisen ilmeen saat parhaiten hyödyntämällä omia brändivärejä. Mieti myös näkeekö joku täysin tuntematon sun profiilista heti mitä sä teet ja mitä hyötyä sun seuraamisesta on?
Mikä näistä on sulla jo kunnossa? Entä mikä kaipaa eniten viilausta?
👉🏻 Luodaan yhdessä selkeä suunnitelma, jolla saat asiakkaita Instagramista (ja viedään se suunnitelma käytäntöön).
📌 Kevään 4 mentorointi paikkaa on enää hetken auki! Tutustu mentorointiin ja varaa ilmainen tutustumistapaaminen!
Comments