Instagramin kohokohdat ovat hyvä tapa kerätä yhteen yrityksesi tärkeää tietoa ja sisältöä. Kohokohdat näkyvät Instagram profiilisi yläreunassa ja ne ovat helppo tapa antaa potentiaalisille asiakkaillesi lisätietoja yrityksestäsi ja sen tarjoamista palveluista.
Tässä blogitekstissä kerron sinulle 10 ideaa, mitä voit lisätä yrityksesi Instagramin kohokohtiin.
1. Yrityksen esittely
Kohokohdan "Yrityksen esittely" avulla voit kertoa yrityksesi historiasta, arvoista ja tavoitteista. Voit myös esitellä yrityksesi henkilöstöä tai kertoa yrityksesi tarinaa.
2. Palvelut
Voit esitellä yrityksesi olennaisimmat palvelut yhdessä kohokohdassa esimerkiksi otsikolla "palvelut" tai luoda jokaiselle palvelulle oman kohokohdan. Minulla on esimerkiksi logo ja visuaalinen ilme eri kohokohdissa.
3. Hinnasto
Suosittelen aina pitämään hinnat esillä nettisivuilla, mutta myös somessa. Hinnaston voit lisätä palveluiden kanssa samaan esittelyyn tai luoda oman kohokohdan hinnastolle.
4. Ajankohtaista
"Ajankohtaista" otsikon alla voit jakaa ajankohtaisia tietoja yrityksestäsi, kuten uutisia, tapahtumia tai tarjouksia. Myös poikkeuksellisia aukioloaikoja etsitään helposti somesta.
5. Blogipostaukset
Jos sinulla on blogi, voit lisätä blogipostaukset kohokohtiin. Näin potentiaaliset asiakkaat voivat helposti tutustua yrityksesi blogiin ja sen sisältöön. Muista lisätä linkki jokaiseen blogitekstiin!
6. Referenssit
Näytä millaisia asiakastöitä olet tehnyt, jaa asiakkaiden tarinaa tai kerro jotain muuta asiakastyöstä kanssasi. Hyödynnä asiakaspalautteita.
7. Yrityksen tapahtumat
Jos yrityksesi järjestää tapahtumia, voit lisätä tapahtumat kohokohtiin. Näin potentiaaliset asiakkaat voivat helposti tutustua tapahtumiisi ja ilmoittaa niihin mukaan.
8. Aukioloajat
Jos sulla on oma liiketila, jonne asiakkaat voi tulla paikalle, kannattaa lisätä aukioloajat myös someen. Profiilin biossa (150 merkkiä pitkä esittelyteksti profiilissa) on väärä paikka lisätä aukioloajat. Ne mahtuu ja sopii paremmin esimerkiksi kohokohtiin.
9. Yrityksen tarina
Tarinat kiinnostaa aina. Tallenna yrityksesi tarina näkyviin myös kohokohtiin. Kerro miksi yrityksesi on perustettu, mikä sai sinut lähtemään yrittäjäksi ja mitä sinä haluat tuoda omalla tekemiselläsi tähän maailmaan.
10. Yrityksen arvot
Yrityksen arvot ovat tärkeä osa yrityksen identiteettiä. Voit lisätä yrityksesi arvot kohokohtiin ja kertoa lisää tarinasta niiden taustalla sekä miten arvot näkyvät päivittäisessä arjessasi.
Yrityksen Instagramin kohokohdat ovat oiva tapa kertoa yrityksestäsi ja sen tarjoamista tuotteista tai palveluista. Kohokohdat ovat myös helppo tapa antaa potentiaalisille asiakkaillesi lisätietoja yrityksestäsi.
Kun suunnittelet yrityksesi Instagramin kohokohtia, kannattaa miettiä, millaisia tietoja ja sisältöä potentiaaliset asiakkaasi haluavat nähdä.
Onko sun Instagram profiili ajantasalla?
Σχόλια