top of page

Yrityksen Instagram profiili: Kohokohdat | 10 vinkkiä mitä lisätä Instagramin kohokohtiin

Instagramin kohokohdat ovat hyvä tapa kerätä yhteen yrityksesi tärkeää tietoa ja sisältöä. Kohokohdat näkyvät Instagram profiilisi yläreunassa ja ne ovat helppo tapa antaa potentiaalisille asiakkaillesi lisätietoja yrityksestäsi ja sen tarjoamista palveluista.


Tässä blogitekstissä kerron sinulle 10 ideaa, mitä voit lisätä yrityksesi Instagramin kohokohtiin.


Instagram profiili auki puhelimessa, kahvikuppi ja käsi

1. Yrityksen esittely

Kohokohdan "Yrityksen esittely" avulla voit kertoa yrityksesi historiasta, arvoista ja tavoitteista. Voit myös esitellä yrityksesi henkilöstöä tai kertoa yrityksesi tarinaa.


2. Palvelut

Voit esitellä yrityksesi olennaisimmat palvelut yhdessä kohokohdassa esimerkiksi otsikolla "palvelut" tai luoda jokaiselle palvelulle oman kohokohdan. Minulla on esimerkiksi logo ja visuaalinen ilme eri kohokohdissa.


3. Hinnasto

Suosittelen aina pitämään hinnat esillä nettisivuilla, mutta myös somessa. Hinnaston voit lisätä palveluiden kanssa samaan esittelyyn tai luoda oman kohokohdan hinnastolle.


4. Ajankohtaista

"Ajankohtaista" otsikon alla voit jakaa ajankohtaisia tietoja yrityksestäsi, kuten uutisia, tapahtumia tai tarjouksia. Myös poikkeuksellisia aukioloaikoja etsitään helposti somesta.


5. Blogipostaukset

Jos sinulla on blogi, voit lisätä blogipostaukset kohokohtiin. Näin potentiaaliset asiakkaat voivat helposti tutustua yrityksesi blogiin ja sen sisältöön. Muista lisätä linkki jokaiseen blogitekstiin!


6. Referenssit

Näytä millaisia asiakastöitä olet tehnyt, jaa asiakkaiden tarinaa tai kerro jotain muuta asiakastyöstä kanssasi. Hyödynnä asiakaspalautteita.


7. Yrityksen tapahtumat

Jos yrityksesi järjestää tapahtumia, voit lisätä tapahtumat kohokohtiin. Näin potentiaaliset asiakkaat voivat helposti tutustua tapahtumiisi ja ilmoittaa niihin mukaan.


8. Aukioloajat

Jos sulla on oma liiketila, jonne asiakkaat voi tulla paikalle, kannattaa lisätä aukioloajat myös someen. Profiilin biossa (150 merkkiä pitkä esittelyteksti profiilissa) on väärä paikka lisätä aukioloajat. Ne mahtuu ja sopii paremmin esimerkiksi kohokohtiin.


9. Yrityksen tarina

Tarinat kiinnostaa aina. Tallenna yrityksesi tarina näkyviin myös kohokohtiin. Kerro miksi yrityksesi on perustettu, mikä sai sinut lähtemään yrittäjäksi ja mitä sinä haluat tuoda omalla tekemiselläsi tähän maailmaan.


10. Yrityksen arvot

Yrityksen arvot ovat tärkeä osa yrityksen identiteettiä. Voit lisätä yrityksesi arvot kohokohtiin ja kertoa lisää tarinasta niiden taustalla sekä miten arvot näkyvät päivittäisessä arjessasi.


Yrityksen Instagramin kohokohdat ovat oiva tapa kertoa yrityksestäsi ja sen tarjoamista tuotteista tai palveluista. Kohokohdat ovat myös helppo tapa antaa potentiaalisille asiakkaillesi lisätietoja yrityksestäsi.

Kun suunnittelet yrityksesi Instagramin kohokohtia, kannattaa miettiä, millaisia tietoja ja sisältöä potentiaaliset asiakkaasi haluavat nähdä.


Onko sun Instagram profiili ajantasalla?

bottom of page