Mä näen päivittäin tilejä, joiden profiilikuva on tavalla tai toisella vain haitaksi yrityksen tilille, joten nyt on taas pitkästä aikaa hyvä kurkata millainen on hyvä profiilikuva.
Profiilikuva on yksi tärkeimmistä elementeistä yrityksen some-tilillä. Se on ensimmäinen asia, jonka potentiaalinen asiakas näkee, kun hän löytää yrityksesi some-tilin. Hyvä profiilikuva voi herättää mielenkiinnon ja saada ihmisen tutustumaan tarkemmin yritykseesi. Toisaalta huono profiilikuva voi antaa negatiivisen ensivaikutelman ja saada ihmisen ohittamaan yrityksesi kokonaan.
Valitse mahdollisimman selkeä kuva
Ensimmäinen vinkki parempaan profiilikuvaan on valita selkeä kuva. Profiilikuvan tulee olla helposti tunnistettava ja tarpeeksi laadukas. Se ei tarvitse olla täydellinen, mutta sen tulee olla sellainen, että se erottuu muista kuvista. Jos käytät omaa kuvaa, valitse laadukas kasvokuva, jossa on yksivärinen tai mahdollisimman tyhjä tausta.
Ota brändivärit osaksi profiilikuvaa
Toinen vinkki on käyttää brändivärejä myös profiilikuvassa. Brändivärit ovat tärkeitä yrityksen tunnistettavuuden kannalta. Voit käyttää esimerkiksi väreihisi sopivaa paitaa tai valita taustan värin brändiväreistä. Tärkeintä on, että profiilikuva yhdistetään brändiisi.
Vaihda logo liikemerkkiin
Kolmas vinkki on vaihtaa logo liikemerkkiin. Logo ei ole paras vaihtoehto profiilikuvaksi, koska teksti näkyy usein todella huonosti kuvasta. Sen sijaan kannattaa valita liikemerkki, joka toimii paremmin profiilikuvana. Muista kuitenkin, että liikemerkki tulee olla selkeä ja helposti tunnistettava.
Mieti mitä kuvalla haluat viestiä
Neljäs vinkki on keskittyä viestimiseen. Kun valitset profiilikuvaa, mieti, mitä haluat sillä kertoa yrityksestäsi. Jos olet esimerkiksi luksusbrändi, perus selfie ei välttämättä viesti sitä. Tärkeintä on, että profiilikuva kertoo yrityksestäsi ja herättää kiinnostusta potentiaalisissa asiakkaissasi.
Pidä kuva ajankohtaisena
Viides ja viimeinen vinkki on päivittää kuva säännöllisesti. Jos käytät omaa kuvaa profiilikuvana, vaihda sitä vuodenaikojen mukaan tai kun haluat markkinoida uutta tuotetta tai palvelua. Uusi profiilikuva voi myös herättää kiinnostusta ja saada ihmisen tutustumaan yritykseesi tarkemmin.
Nyt kannattaa käydä kurkkaamassa millainen kuva on siellä yrityksen sometilillä profiilikuvana ja käydä vaihtamassa se, jos se ei läpäissyt tätä listaa.
Kommentit