Persoonalliset tuotekuvat ilman studiota

Miksi en kuvannut tavallisia studiokuvia? Miksi näissä kuvissa on muutakin kuin pelkkä tuote? Miten tuotekuvista saa persoonalliseet? Riittääkö yksi kuva jokaisesta tuotteesta?


Asiakkaan kanssa on aina ennen kuvausta keskusteltu kuvien tyylistä ja asiakkaan toiveista mitä kuvissa voisi olla ja missä ne voitaisiin ottaa. Kun tuotteet saapuvat minulle kuvattavaksi, alan heti ideoimaan, mitä kaikkea kuviin voisi vielä tulla ja miten saisin niistä juuri asiakkaan näköiset.

Pidän kuvissa tärkeänä yrityksen brändin vahvistamista ja haluan kuvien myös kertovan tarinaa tuotteen takana. Tavallisissa studiokuvissa on yksinkertaisesti esillä pelkkä tuote, eikä sen hienoutta tai erikoisuutta ole korostettu riittävästi. Toki tuotteen pitää erottua selkeästi ja olla edustavan näköinen, mutta kuvassa voisi silti olla jotain muutakin.


Kilpailua löytyy kaikkien yritysten väliltä ja siksi on tärkeä erottua joukosta. Kuvat herättävät ihmisten huomion nopeiten, joten niihin kannattaa ehdottomasti panostaa. Mikäli kaikilla samaa tuotetta myyvillä, olisi jokaisella perinteinen valkoisella taustalla oleva studiokuva, ei kukaan heistä jäisi asiakkaan mieleen. Jos sinäolet heistä se, jonka kuva on jollain tapaa kiinnostavampi jäät paremmin asiakkaan mieleen ja on paljon todennäköisempää, että hän valitsee juuri sinun tuotteesi.

Millaista rekvisiittaa käytän kuvissani?

Luonto on iso osa minua ja työtäni, koska minulla ei ole omaa studiota ja kuvaan suurimman osan kuvistani ulkona luonnon läheisyydessä. Haluan tämän tuoda usein esille myös tuotekuvissa ja siksi niissä näkeekin mahdollisesti luonnosta löytyviä kasveja tai kuvat voivat olla jopa kokonaan otettu ulkona. Se miten luonto tulee olemaan osana kuvia, sovitaan asiakkaan kanssa yhdessä. Se voi olla vaikka luonnon valon käyttäminen kuvaustilanteessa.


Kuvissa voidaan käyttää myös muuta rekvisiittaa kuten esimerkiksi ruoka-aineita, kynttilöitä tai vaikka muistilappuja. Minulta löytyy jo valmiina jonkin verran rekvisiittaa mitä kuvissa voidaan käyttää, mutta mikäli jotain tarvitsee hankkia, niin siihen käytettävästä budjetista keskustelaan myös erikseen.


Vaikka asiakkaan toiveet huomioidaan mahdollsimman tarkasti, haluan tuoda kuviin omaa visiota sekä tuotteiden asettelussa, että kuvakulmissa ja yksityiskohdissa. Liialliset yksityiskohdat vievät huomiota itse tuotteesta. Värit kuitenkin korostavat kuvauksen kohdetta ja antavat kuville hieman eloa.


Mikä sitten on sopiva määrä kuvia?

Kuvia tuotteesta on hyvä olla muutama erilainen. 2-4 kuvaa tuotteesta eri kulmista ja sen yksityiskohdista antaa paremman kuvan sen materiaaleista ja pienistä yksityiskohdista, joita ei yhdestä koko kuvasta näe. Tietty on tärkeää olla myös se yksi kuva, jossa näkyy selkeästi koko tuote.

Kiinnostuitko persoonallisista kuvista? Kysy lisää kuvauksesta sähköpostilla valokuvaajamimmim@gmail.com ja suunnitellaan juuri sinun tarpeisiisi sopiva kuvauspaketti.


Tämän postauksen tuoteet:

Lapinkettu

Lara Green

Puusta ja maasta

Värifilmi Mimmi M Ky | varifilmi@gmail.com | Y-tunnus: 3106030-5

  • Facebook
  • Instagram