Mistä sun yritys muistetaan?
Erottautuvuustekijöitä on tärkeää korostaa kaikessa markkinoinnissa. Markkinoinnin päätavoite on yleensä jäädä parhaiten mieleen.
Mitkä on niitä asioita, joista sinut muistetaan? Tätä voit kysyä myös asiakkailtasi. Mistä nykyiset asiakkaasi sinut parhaiten muistavat?
Mä haluan, että Värifilmi muistetaan esimerkiksi:
Aitoudesta ja persoonasta
Vastuullisuudesta
Haastavista kysymyksistä, yrityksesi syvällisemmästä tuntemisesta
Ammattimaisuudesta, mutta rennosta tekemisestä
Visuaalisuudesta ja erityisesti siitä, että tuon kaikesta esiin myös sen visuaalisen puolen
Tavoitteellisuudesta
Suosittelen tekemään myös itsellesi listan niistä asioista, joista haluat olla muistettava. Nämä kaikki listaamasi sanat tulisi välittyä ihmiselle, joka tutustuu sun yritykseen, ihan alusta asti.
Näin voit vaikuttaa ja jäädä mieleen yritysilmeellä jo sieltä ensikohtaamisesta asti:
Logo: Erottuva logo jää heti paremmin mieleen ja yrityksesi nimi muistetaan paremmin, kuin vain luettu teksti.
Brändivärit: Viestii enemmän yrityksesi persoonasta ja pitää kokonaisuuden yhtenäisenä, yrityksesi pitäisi olla tunnistettavissa jo pelkistä väreistä
Fontit (/Typografia): Kertoo miltä yrityksesi kuulostaa. Erilaiset fontit kuulostavat erilaiselta. Fontti voi olla esimerkiksi arvokas, ystävällinen, lapsenmielinen…
Kuviot/Muodot: "Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" -sanonta toimii myös piirretyissä kuvioissa ja kuvituksissa. Myös erilaiset muodot välittävät tunteita esim. Pehmeät ja pyöreät muodot nähdään ystävällisempinä ja helposti lähestyttävämpinä.
Kuvat: Kuvaustyylit ja kuvien käsittely on myös tapa välittää tunteita ja sitä fiilistä jota yrityksestä halutaan antaa. Esim. Lämmin vs. kylmä valaistus tai kaukaa vs. läheltä otettu kuva.
Vie Brändisi Uudelle Tasolle ja Jätä Vaikutus - Tutustu Yritysilmeen Suunnitteluun!
Oletko valmis tekemään vaikutuksen potentiaalisiin asiakkaisiisi? Haluatko erottua joukosta ja viedä brändisi uudelle, näkyvälle tasolle? Silloin yritysilmeesi on avainasemassa.
Yritysilmeen suunnittelu on enemmän kuin vain logon suunnittelu tai brändivärien määrittely. Se on koko brändisi persoonan rakentamista, joka kertoo tarinaa ja herättää tunteita. Se on se, mitä ihmiset ensimmäisenä huomaavat ja mihin he ensimmäisenä kiinnittävät huomiota.
Commenti